Obóz piłkarski

Wrażenia z obozu piłkarskiego.

Miałem całkiem niedawno okazję uczestniczyć w bardzo ciekawym przedsięwzięciu, jakim jest obóz sportowy, a dokładniej piłkarski. Mój szwagier jest trenerem i koordynatorem drużyny dzieciaków w pewnej szkółce piłkarskiej, która organizowała takowy wyjazd dla swoich podopiecznych. Wykształcenia trenerskiego nie posiadam, aczkolwiek poszukiwali dodatkowych rąk do pomocy w formie opiekunów, więc zgodziłem się. Opiszę po krótce swoje spostrzeżenia i wrażenia po dwóch tygodniach, jakie spędziłem w małej nadmorskiej miejscowości.

Wyruszyliśmy w pewien poniedziałkowy poranek, aby po kilku godzinach dotrzeć na miejsce. Baza noclegowa prezentowała się bardzo okazale – hotel posiadał ogromną restaurację dla gości, na wyższych piętrach znajdowały się pokoje, zaś 100 metrów dalej widać było sztuczne boisko do gry w piłkę nożną. Zmęczeni podróżą udaliśmy się rozpakować, po czym miał odbyć się obiad oraz powitalny apel.

Dalsza organizacja każdego dnia wyglądała całkiem podobnie, lecz wcale nie oznacza to, że każdy dzień był identyczny. Pobudka następowała o godzinie 7:30, gdyż o 8:00 podawano śniadanie. Po śniadaniu chwila przerwy i zbiórka na trening o godzinie 10:00. Pogoda udała nam się znakomicie, więc codziennie mogliśmy korzystać z uroków pobliskiego boiska, które było dla nas zarezerwowane. Każdy trening był inny i doskonalił różne piłkarskie techniki, dzięki czemu sam wiele się nauczyłem. Trening kończył się zazwyczaj o godzinie 13:00 i wracaliśmy do hotelu na obiad. Później krótka przerwa poobiednia i czas wyruszyć w miasto lub na plażę – w zależności od pogody. Były atrakcje, konkursy, zwiedzanie i masa innych ciekawych zajęć.

Obozy sportowe nauczyły mnie kilku rzeczy, gdyż byłem później jeszcze na jednym. Przede wszystkim, stanowią one genialną odskocznię dla codzienności dzieciaków oraz trenerów. Wyjeżdżamy razem trenować, ale również bawić się i dobrze spędzać czas. Co więcej, każdy z takiego wyjazdu wracał zadowolony i posiadał zdwojone siły do dalszej pracy w roku szkolnym. Dlatego gorąco polecam wszystkim takie przedsięwzięcia, gdyż wnoszą one bardzo dużo dobrej energii do życia każdej osoby – w końcu sport to zdrowie.